Geosecmadagarna i UpplandsVäsby

Så har jag varit iväg på konferens, Geosecmadagarna i Upplands Väsby.

Som gästföreläsare kom Christer Fuglesang och berättade sin historia.

Det var verkligen ett lyckat val!

Det kändes som om man själv fick en liten tur till rymden😉

Lite ”fina” bilder från resan följer här, har man bara en mobilkamera med sig så blir resultatet därefter:

Med mig hade jag fått IT-chefen Per och min högra hand, systemansvarig IT- kille Helge.

Vi fyllde våra huvuden med GIS och åkte mycket buss, tåg och taxi. Till sist fick vi ändå ringa till Göran som fick hämta oss i Stenungsund, annars hade vi fått spendera natten där😕

I Stockholm går man mycket fort!

En liten ordväxling fick vi oss också till livs som vi nästan inte trodde var på riktigt:

”Hörru kexet, varför står du där och smular?”

(med k som i kaka) ropade två killar i 20-årsåldern till sin tjejkompis som stod och väntade på dem, he he …

Åt smaskig mat gjorde vi och dansade natten lång, förstås!

Videoklippen är inte så fantastiska men jag försökte i alla fall förmedla vad jag såg!

...

