Silverjoner i tjänst

Lille otursdrabbade Peace fick förmodligen någon svamp i mungipan som spred sig ner under hakan…

Det såg inte vackert ut 😕

 

Efter mycket ihärdig Googling, skrapning av hakan under protester från Peacen själv och kikande i luppen efter vad det kunde vara konstaterade jag att det i alla fall inte var något som kröp omkring, utan gissade då på någon slags svamp

Han har ju just ätit pencillin och då kan ju ibland kroppen komma ur balans och allehanda otyg få fäste

Lösningen kom jag fram till, efter ytterligare lite Googling, kunde vara Silverjoner, tydligen!

Sagt och gjort knallade jag iväg till Hälsokostaffären och hon instämde i mina teorier och försåg mig med en flaska och en liten sprayflaska att hälla härligheten i

Några ynka spray med denna undermedicin och det gav med sig…

Sedan sprayade vi någon dag extra och det ser ut som att det absolut fungerar 🙂

Peace däremot tycker vi är väldigt märkliga som envisas med att spruta vatten i ansiktet på honom 😯

Men det luktar inget och smakar inget så han blir mest förnärmad över denna påflugenhet från vår sida 

😛

(Dessutom ska kolloidalt silver vara mycket effektivt mot alla enkla eller encelliga organismer såsom bakterier, virus, amöbor  och andra elakingar som kan ge sig på vår kropp. Ett lätt sprut under tungan, där upptagningen tydligen ska vara mest effektiv för sliverjoner, eller på det angripna området, såret eller vad det vara månde, med den här lösningen och förkylnigar och andra infektioner ska ge med sig! Värt att flera provar under vintern tycker jag)

...