På promenad

Tog en chansning och gick förmiddagspromenaden i skogen idag. Det var rätt många stormfällen så stigarna var om möjligt än mer snurriga men vips var jag på den gamla kända stigen. Lugnt, varmt och skönt var det i skogen, med bara några få flygfän.

Så närmade vi oss skjutbanan och där var det ett herrans väsen, ”backrace” tydligen, dvs en massa bilar som kör för allt vad tygen håller upp för en brant grusbacke. Fullt med folk överallt som uppenbarligen gillade att kolla på sådant så det var inte alldeles lätt att ta sig igenom. Varken hundarna eller jag var väl precis förtjusta i vrålande bilar, men just när vi gick förbi körde alla bilar ner för backen igen i en lång rad för att börja en ny omgång antar jag…

När vi kom hem och jag börjat dammsuga hittade jag mycket riktigt en älgfluga som kröp omkring i nacken, de är väldigt många i år, de otäcka små krypen😦

...

